A BME Természettudományi Karának kognitív tudományi mesterei számára tartott órák kapcsán a következő kérdésekre keresem a választ: Mi az a kognitív tudomány? Mi a célja a kognitív tudományi mesterszakos hallgatók oktatásának? Ehhez milyen matematikai ismeretekre van szükség? Mit gondolnak erről mások bel- és külföldön? Mit lehet megtanítani figyelembe véve a rendelkezésre álló időt (ami, ugye, mindig kevés), a hallgatók rendkívül vegyes előismereteit, az oktatók látókörének szélességét? Milyen módszerekkel érdemes kísérletezni? Milyen segédanyagokra van szükség (ha nincs, az a baj, ha van, akkor pedig az).
A hallgatóságot arra kérem, hogy szóban, képben, írásban és általam még el sem képzelhető módokon fejtse ki támogató és ellenvéleményét a leírtakról. Az előadás írott változata a Bolyai János Matematikai Társulat Érintő című elektronikus folyóiratában (http://www.ematlap.hu/) jelenik majd meg.
Szükséges, elégséges, lehetséges, avagy Mennyi matek kell egy kognitív tudományi mesternek?
Időpont:
2017. 02. 08. 16:00
Hely:
H306
Előadó:
Tóth János (BME Matematika Intézet)